A BMW német autógyártó kedden bejelentette, hogy elindítja teljeskörű, az egész termelési láncot lefedő mesterséges intelligencia (MI) stratégiáját Kínában, amellyel a technológiák integrációját tervezi felgyorsítani az országban.
“A BMW a mesterséges intelligenciát kulcsfontosságú tényezőnek tekinti az emberközpontúbb, intelligensebb és biztonságosabb mobilitási megoldások létrehozásában. A vállalatcsoport továbbra is elkötelezett az innováció és a felelősségvállalás mellett, és kiáll a MI felelős felhasználása mellett” – jelentette ki Oliver Zipse, a vállalat vezérigazgatója a kínai fejlesztési fórumon elmondott beszédében.
A német vállalat közleménye szerint
a most bemutatott MI-stratégia három fő pillérre összpontosít: a felhasználói élmény fokozására, az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételére, valamint a mindenki számára előnyös, ellátási láncon belüli együttműködés előmozdítására.
Az újonnan bejelentett fejlesztési program szerint a mesterséges intelligenciával működő nagy nyelvi modelleket és intelligens rendszereket integrálnak majd a 2026-ban piacra kerülő első, Kínában gyártott, következő generációs modelljükbe, amelyek fokozzák az autók és a járművezetők közötti természetes és zökkenőmentes interakciót.
“MI-stratégiánk központi elemeként a BMW továbbra is a következő generációs technológiai klaszterre alapozva folytatja innovációját, következetesen tovább fejlesztve és gazdagítva a kínai felhasználók számára nyújtott, minden forgatókönyvre kiterjedő intelligens élményt” – fogalmazott Sean Green, a BMW Group kínai régióért felelős elnök-vezérigazgatója.
A pekingi, sanghaji, senjangi és nancsingi kutatás-fejlesztési (K+F) központokkal a BMW a Németországon kívüli legnagyobb K+F hálózatot hozta létre Kínában. 2010 óta összesen 116 milliárd jüant (mintegy 16,16 milliárd dollárt) fektetett be senjangi gyártóbázisába.
Az autóipari óriáscég a hónap elején jelentette be, hogy a Neue Klasse nevű következő generációs modelljébe a Huawei intelligens kommunikációs megoldását telepítik.
(MTI)