65 vállalat és szövetség csatlakozott az élelmiszer-ellátási láncon belüli felelős üzleti és marketing-magatartásra vonatkozó uniós kódexhez

Európa

A mai napon az Európai Bizottság az élelmiszeripar érdekelt feleivel együtt hivatalosan bemutatta az élelmiszer-ellátási láncon belüli felelős üzleti és marketing-magatartásra vonatkozó uniós kódexet, amelynek kidolgozását a Bizottság „a termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiában irányozta elő.

A kódex rendkívül fontos elemét képezi azoknak az uniós erőfeszítéseknek, amelyek célja, hogy megfizethető áron több egészséges, fenntartható élelmiszer álljon a rendelkezésünkre, és csökkenjen általános környezeti lábnyomunk. A Bizottság uniós szövetségekkel és vállalatokkal közösen dolgozta ki a dokumentumot, és a munkában más érdekelt felek is tevékenyen részt vettek, köztük nemzetközi szervezetek, nem kormányzati szervezetek, szakszervezetek és szakmai szövetségek. A kódexet aláíró élelmiszeripari szövetségek és cégek vállalják, hogy ezentúl még többet tesznek a fenntartható átállás előmozdításáért.

A kódex az élelmiszerrendszerek fenntarthatóságának minden fontos vetületére kiterjed. A vállalatok kötelezettségvállalásának középpontjában az áll, hogy a cégek mérhető eredményeket produkáljanak egy sor különböző területen, az állatjólléttől kezdve a termékek cukortartalmának csökkentésén át egészen az üvegházhatásúgáz-kibocsátás teljes termékskálán átívelő csökkentéséig.

A mai napig, azaz a közzététel napjáig 65 vállalat és szövetség (26 élelmiszergyártó cég, 14 élelmiszer-kiskereskedő, 1 étkeztetéssel és vendéglátással foglalkozó szolgáltató és 24 szövetség) írta alá a kódexet, úttörő szerepet vállalva a felelős élelmiszer-ellátás előmozdításában.

A teljes sajtóközlemény itt olvasható.