m3

Aláírták Romániában a Déli-Kárpátokat átszelő, legdrágább autópálya-szakasz megépítéséről szóló szerződést

Európa

Aláírták Romániában a Déli-Kárpátokat átszelő Pitesti-Nagyszeben autópálya legnehezebb és legdrágább szakaszának a tervezéséről és kivitelezéséről szóló szerződést – tudatta hétfőn a közlekedési minisztérium.

Romániában két éve kezdték építeni az első, Erdélyt az Ókirálysággal összekötő, a Kárpátokat átszelő autópályát Pitesti és Nagyszeben között, amelyet öt szakaszra bontottak: most a harmadik szakasz megépítésére kötöttek szerződést.

A munkát a WEBUILD (volt Astaldi) és a TRANCARD cégek konzorciuma végezheti el 5,323 milliárd lejért (435 milliárd forint) áfa nélkül: a 37,4 kilométeres útszakasz tervezésére 12, építésére pedig 45 hónapot irányoz elő a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) eddigi legdrágább szerződése.

A Valcea megyei Cornetu-kolostor és az Arges megyei Tigveni község közötti gyorsforgalmi útszakaszon 95 hidat és felüljárót, valamint egy 1,7 kilométer hosszúságú dupla (alagutat) kell építeni.

A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) részét képező Pitesti-Nagyszeben autópálya építését európai alapokból finanszírozzák. Az építkezést a két végén kezdték: az első (Nagyszeben – Bojca) szakasz 74 százalékban, az ötödik (Pitesti – Curtea de Arges) szakasz 12 százalékban készült el.

A Bukaresttől a magyar határig (Nagylak) vezető A1-es autópályából a Pitesti és Nagyszeben közötti 123, és a bánsági Marzsina és Hogya közötti 15 kilométeres szakaszt kell még megépíteni ahhoz, hogy a román fővárosnak gyorsforgalmi összeköttetése legyen Európával.

(MTI: Baranyi László)

Fotó: illusztráció, M3-as autópálya.